berdien-suzanne.reismee.nl

Kiwi Adventure Part #1

Hier weer een update vanuit Nieuw-Zeeland.

Donderdag 11 maart zijn we aangekomen in Auckland om 17.10 uur na een vluchtje van 3 uur dus dat was wel eens lekker naar die eerste 2 lange vluchten! We zijn met de bus naar de stad gereden en hebben daar 3 nachten overnacht bij het hostel Nomads. Dit was een hostel zelfs met een spa!! Maar die zat bomvol met dronken mensen dus daar hebben we ons maar niet aangewaagd. We hebben deze dagen de stad verkend, terrasje gezeten bij de haven en een beetje winkeltjes gekeken, maar uiteraard alleen 'kijken, kijken en niet kopen' want dat laat ons budget niet toe. Er was een race met zeiljachten die de louis Vuitton Trophy race wordt genoemd. 's Avonds zijn we naar de bios geweest en hebben daar eindelijk de film Valentine's day gekeken, wat een leuke 'feel good' film was!! Verder hebben we onze route uitgestippeld en op internet dingen uitgezocht en geregeld voor onze camper. Zondag zijn we op tijd naar het vliegveld gegaan om onze camper op te halen. Daarna richting Cape Reinga gereden, waar we bij een meer hebben gekampeerd ( lees: wildkamperen zonder wc en douche). We gingen daar voor het eerst koken, waardoor er duizenden vliegen op de ramen zaten. Aangezien we er graag nog weer uitwilden na het eten waren we genoodzaakt om over het fornuis te klimmen om er aan de voorkant uit te kunnen.

De volgende dag naar Cape Reinga gereden en daar naar 'the meetingpoint' van de Tasmanische zee en de Pacific (stille oceaan) gelopen. Je kon deze twee zeeën goed in elkaar over zien gaan en het was een heel mooi gezicht, verder hele mooie natuur en kleine witte strandjes tussen de rotsen. Deze plek is voor de Maori's de meeste heilige plek in Nieuw-Zeeland, omdat ze geloven dat alle geesten hier deze wereld verlaten en doorgaan naar de volgende. Daarna verder gereden richting Waitomo Caves. Onderweg is er een klein ongelukje gebeurd, Berdien is met de camper een tankstation ingesjeest, met de gedachte dat we er makkelijk onderdoor konden, maar HELAAS dat viel even zwaar tegen..waardoor we op eens heel hard..krrrrrrrrrrrrAAAAAAAkkkkkk hoorden en een hoop gestommel. Wij kijken en jahoorrrrr....het hele dakraampje eruit gescheurd en gevallen. Berdien dacht echt dat het hele dak eraf was, maar dat viel dan nog weer mee. We hebben gelijk het verhuurbedrijf gebeld en daarheen gereden om het daar te laten fixen. Daar hebben we de nacht dan ook doorgebracht, omdat het pas de volgende ochtend gemaakt kon worden. Al met al FLINK balen, want dat kostte natuurlijk wel wat ( lees: 220 dollar)..pffffffffff! Het maken was zo gedaan en daardoor konden we op doorreis naar Waitomo Caves. Daar aangekomen hebben we The Black Labyrinth Tour gedaan. Bij deze tour gingen we op een binnenband door het water door een donkere grot heen, het was echt pikkedonker en hierdoor konden we heel mooi de Glowworms zien, dat leken net lichtjes op het plafond van de grot, echt prachtig om te zien. We moesten hierbij ook 3 x van een kleine waterval afspringen, maar wel achterstevoren, de band om je kont duwen en dan een hele hoge en harde sprong achteruit maken, echt heel gaaf om mee te maken! Na deze tour zaten we vol met adrenaline en zijn we door gereden naar Rotorua, waar we bij Lake Rotorua hebben overnacht. In Rotorua zijn we naar 'Wai-o-tapu' geweest, waar we allemaal kraters, geisers, hot pools en mudpools hebben gezien. Echt indrukwekkend wat je ziet, hoe dat alles is ontstaan, wat voor aparte kleuren je allemaal ziet en het bubbelt allemaal nog enorm!! Na dit uitstapje zijn we naar Taupo gereden , waar we boodschappen hebben gedaan bij PAknSave, grote winkelketen. Daarna doorgereden naar Tongariro National Park, waar we ergens langs de weg hebben gekampeerd. We staan iedere keer wel met meerdere campers wat wel een veilig gevoel geeft. Onderweg vloog er een vogel tegen de ruit aan, waarop Suzanne zei: 'oohhh wat zielig' en Berdien daarop reageert met: 'Het is maar een vogel hoor' hahahaha!!!! In Tongariro National Park zijn gedeeltes van The Lord of the Rings opgenomen (Mordor, Mount Doom). Hier hebben we de hike Taranaki Falls gedaan waarbij we een hele mooie waterval hebben gezien en er naast hebben gestaan. Aangezien we inmiddels al een week op het Noordereiland waren, moesten we vaart maken naar Wellington, omdat we nog 2 weken willen hebben op het Zuidereiland. We zijn daarom ook helemaal doorgereden naar Wellington. Hier aangekomen waren alle elektrische apparaten, zoals laptop, mobieltjes, camera's leeg, waren we inmiddels al 2 dagen niet gedoucht en was de watertank leeg..Dus we moesten maar eens op een camping gaan staan. Hier stonden 'hoe toevallig ook weer' naast Nederlandse stellen van onze ouders hun leeftijd, die keihard Jan Smit aan het grijs draaien waren! Wij meezingen en daarna nodigde ze ons uit voor een drankje. We hebben gezellig bij hun gezeten en wat gekletst. Zij namen dezelfde boot als wij en die vertrok om 8.25 uur. Hiervoor moesten we een uur eerder aanwezig zijn, omdat ons campertje er natuurlijk ook op moest en uiteindelijk zijn we om 6.30 (HEEL erg vroeg) vertrokken en achter hun aangereden naar de boot. Inmiddels zijn we na en boottocht van 3 uurtjes aangekomen op het Zuidereiland en zijn we doorgereden naar het stadje Nelson. Het is hier nu 5.38 pm ( voor jullie dus half 6 's ochtends) en staan sneaky internet af te tappen bij een bibliotheek om even een nieuw verhaal op de site te zetten en nieuwe foto's te plaatsen. Morgen gaan we het Abel Tasman National Park in en hier kunnen we alleen komen met een watertaxi. Misschien waagt Suzanne zich morgen aan een skydive boven het Abel Tasman NP, maar Berdien blijft met beide benen op de grond staan, vanwege angst en budget...

Voor nu hopen we jullie weer voldoende op de hoogte te hebben gebracht!!! In ieder geval is met ons alles goed en we genieten volop!!!!

Dikke kus Suusje en Betsie

AJ

Wauw :D wat maken jullie veel mee, ben benieuwd naar de foto's! Heel veel succes met het skydiven en lekker blijven genieten met elkaar lieverds.

Dikke kus AJ

Jenny

Heeyy meisjes,

Wat weer een geweldig verhaal! Zonde van de centen voor de reparatie van het dakluik, maar goed, shit happens en waarschijnlijk overkomt dit jullie maar 1x.....Een "leermoment" zullen we maar zeggen.....
Jullie zien wel machtig mooie dingen zeg! Ben heel benieuwd naar de foto's!
Meiden, geniet met volle teugen!!!
Dikke smok,
Jenny

Stephanie

Hey dames,

Wat weer prachtige verhalen en wat maken jullie wat mee!!!! Blijf er heel erg van genieten ;)

Kus, Stephanie

richard

Verry Nice :D

Eria

Hee meiden!
Echt leuk om op de hoogte te blijven van al jullie belevenissen! :D Het klinkt geweldig en de foto's zijn ook super! Ben vooral jaloers op jullie temperaturen daar:P Hoewel dat hier ook eindelijk de goede kant op gaat!
Geniet van alles!
Liefs, Eria

winston

hoi berdien en suzanne!

Ik wilde even vetellen dat ik mijn witte lintje heb gehaald! goed van mij he?
Ik heb wat op school gemaakt: kuikentje van papier voor pasen.
Ik leer nu om op mijn rug te zwemmen.
Ik mis jullie ook een beetje.

doei, groetjes van winston

Alie

Dag lieverds,

Leuk weer even geskyped te hebben alleen jammer dat de webcam het niet deed.
Volg jullie verhalen met veel belangstelling en soms met een glimlach om de maffe dingen die jullie beleven.
Nog heel veel plezier en genieten he!

Dikke kus voor beiden,
mam

Linda

He lieve vriendinnetjes,

Wat hebben jullie weer een mooi verhaal online gezet!! Heeft Suus het gewaagd om te gaan skydiven? Blij om te horen dat alles goed gaat met jullie!! En, blijven genieten natuurlijk maar daar twijfel ik niet aan.. Mis jullie wel hoor!! Hier gaat alles goed..

Dikke kus

anne

Ha lieve meiden
Wat een avonturen! Wat maken jullie veel mee!
En gaf Jan Smit een fijn gevoel van thuis komen? Haha!
Na deze reis gaat jullie geen zee meer te hoog en ligt de hele wereld aan je voeten!
Hier is weinig neiuwd te melden behalve dat de lente in de lucht zit en dat is fantastisch!
De vogeltjes zijn druk, de ganzen vliegen over en het is al lekker lang licht!
Nederland is ook een fijn land hoor!
Ik zal blij zijn als ik jullie daar nog eens op kan wijzen als jullie gezellig over je reis komen vertellen!!
Heel veel plezier, dikke kus Anne

Jolanda Banus

Wat een ervaring.
Geniet maar lekker...!!!
Van alle mooie avonturen.
Groetjes Jolanda

Annelies

Hey lieve schatten.....

Al weer een poosje niks nieuws te lezen......gaat het goed tussen de Maori?...en al een HAKKA gedaan?
Hoe is de tour van LOTR?.....Ben erg benieuwd naar jullie avonturen.....en erg trots op wat jullie doen.
Dikke knuffel van hier van iedereen!
Hopelijk tot snel hier.....
kuss

mam