berdien-suzanne.reismee.nl

East Coast Australia

Hier zijn we weer!!! Schenk maar wat te drinken in en ga er lekker voor zitten, want dit gaat wel weer even duren!! ;-)

Op vrijdag 2 april vlogen we van Christchurch naar Sydney. Toen we bij de incheckbalie stonden gaven wij keurig onze paspoorten af aan de dame achter de balie. Op het moment dat Suzanne haar paspoort weer terug kreeg stak er ineens iets groens uit. Toen zij zich realiseerde wat het was kreeg ze echt een kop als een biet, want het was namelijk een condoom die ergens los in haar tas had rondgeslingerd!! BLUNDER!! En het mooiste was nog dat Berdien dacht dat Suzanne dit condoom kreeg toegestopt van deze beste vrouw!! Gelukkig kon zij er ook erg om lachen!

Eenmaal in het vliegtuig hebben we onze plaatsen ingenomen en wie zaten er natuurlijk weer bij ons in het vliegtuig: de Nederlandse stellen die we al eerder hadden ontmoet toen we de boot namen naar het zuidereiland. Hier hebben we gezellig mee gekletst en toen we afscheid namen op het vliegveld van Sydney kregen we ieder 20 dollar voor een ijsje! Super lief, want dit is toch wel 14 euro, dus dat is een beste ijsco!!! haha..

Berdien haar neef en nicht wonen in Sydney en Berdien werd dan ook gelijk gebeld door haar nicht (Amanda) en hier hebben we mee afgesproken in het centrum. Eenmaal daar hebben we gezellig wat gegeten en gedronken op een terras in Darling Harbour en zijn daarna naar Manly gegaan, waar Adrian (neef van Berdien) woont en hebben daar het hele weekend gelogeerd. Vrijdagavond hebben we een rugbywedstrijd gekeken met de vrienden van Adrian.

De volgende dag hebben Amanda en Pedr ons op sleeptouw genomen en ons de stad laten zien. We hebben over de Harbour Bridge gewandeld, waar je een prachtig uitzicht had over Sydney Harbour en het Opera House. We hebben het Opera House bezichtigd en zijn naar The Rocks geweest, dit is een wijk waar een hele leuke markt was en hebben Chinatown gezien. Het weer was niet de hele dag super goed en we hadden ook af en toe wat regen, dus een kijkje nemen @ Bondi Beach was niet echt ideaal. We hebben daarom Adrian gestalkt op zijn werk, aangezien die de hele dag moest werken.

's Avonds zijn we uiteten geweest met Berdien haar neef en nicht met haar vriend. Hier heeft Suzanne kangoeroe gegeten en Berdien een klein hapje geproefd. Suzanne vond het heerlijk en Berdien vond 1 hapje genoeg..hihi! Het was erg gezellig! Zondag zijn we de hele dag naar Manly Beach geweest. Het was een heerlijke dag en hier heeft Berdien een beetje geoefend om te bodyboarden. Hierbij is het de bedoeling dat je op het board gaat liggen en dan met een grote golf meevaart, maar Berdien lag meer onder de golf dan er bovenop! haha..'s Avonds hebben we in het centrum van Sydney geslapen aangezien de volgende ochtend om 6.30 am onze busreis langs de oostkust van start ging met de Oz Experience!

Deze eerste dag zijn we naar Coffs Harbour gereden wat ongeveer zo'n 7 uur rijden was. Helaas was er in dit kleine stadje niet echt veel te doen en wilden wij de bus voor de volgende dag boeken, die VOL bleek te zijn. WAT NU? De eerstvolgende bus die we konden nemen ging op donderdag en wij waren echt niet van plan om hier zolang te blijven, aangezien we in totaal ook maar 18 dagen hebben langs de oostkust. Uiteindelijk hebben we de trein genomen naar Byron Bay (wat ons wel 50 dollar pp extra kostte) en vanaf daar hadden we alle busreizen ingepland, dus konden we gaan chillen!!!! (dachten we)

Byron Bay was een heel gezellig hippie stadje. Bijna iedereen loopt hier op blote voeten, heeft lange dreads en het maakt echt niks uit hoe je eruit ziet. Dikke prima, want wij lopen er toch ook niet altijd op z'n charmantst bij, haha! We hebben hier bij The Arts Factory geslapen en dit lijkt op een soort van kamp in de rimboe met allerlei tenten en wigwammen waar we in sliepen. Het was hier echt super gezellig en we zijn beide avonden naar de bar naast ons hostel gegaan, aangezien daar livemuziek werd gespeeld. Wij zijn de afgelopen weken nogal braaf geweest en hebben bijna geen alcohol genuttigd, dus Berdien sloeg ze achterover, maar was dan ook snel daarna ontzettend tipsy en Suzanne heeft haar dan ook al voortijdig naar de tent moeten escorteren. Hier zat ook nog eens een MEGA spin in van zo'n 10 cm doorsnee die Berdien ondanks haar beschonken toestand meteen spotte. Natuurlijk was Suzanne degene die hem eruit moest krijgen, dus heeft zij er een emmer opgezet en hem er zo uitgezet. Erg heldhaftig vond ze zelf!

Suzanne ging nog terug om nog even gezellig te doen met 2 jongens waar we al de hele avond mee zaten te kletsen. Dit liep echter niet zo soepeltjes meer toen Berdien weg was, want 1 van hun voelde zich ineens het 5e wiel aan de wagen en gooide zomaar een glas drinken over zijn vriend heen en is er woest vandoor gegaan!! HOEZO SNEU!! En even voor jullie informatie, wij vonden dit sowieso een aparte reactie aangezien wij helemaal NIKS in ze zagen en gewoon dachten even leuk te kletsen. Het aller domste moest nog komen, want toen deze jongen zijn vriend daarna nog weer boos opbelde zei hij 'Je moet kiezen tussen haar of ik!' Nou Suzanne had het toen ook wel bekeken en is er zelf maar vandoor gegaan.

We zijn de volgende dag even door Byron Bay gelopen en een wandeling naar de vuurtoren gemaakt. Hier schijn je wel eens dolfijnen te kunnen zien, maar wij hoeven jullie vast niet te vertellen hoe dat voor ons natuurlijk afliep. NIKS gezien! Hierna hebben we nog even op het strand gelegen en zijn we weer terug gegaan naar ons hostel, waar we de hele avond angstig om ons heen hebben gekeken of we die mafkezen niet weer tegen kwamen. Deze avond was er een man die live zong, gitaar speelde, didgeradoo speelde en met zijn voeten op drums speelde. Allemaal tegelijkertijd, dus vet knap! Wij hadden die dag om de kosten te drukken onze eigen fles wijn gekocht en hebben dus de hele avond stiekem onder de tafel wijntjes uit de rugtas getapt, haha!

Op naar Brisbane! Hier zijn we eerst naar ons hostel gegaan en hebben weer van alles moeten regelen, omdat de tours die we wilden boeken vol zaten op de dagen die wij wilden, de bussen vol zaten en alles dus in de soep liep. We hebben onze vlucht van Cairns naar Darwin 1 dag moeten verplaatsen en toen hadden we alles gelukkig weer op de rails. We zijn nog even naar het strand gelopen, maar dit is door mensen aangelegd en niet zo groot. We zijn meteen in het koele water gesprongen, want het was bloedjeheet en dan ook nog eens verdwalen en MEGA omlopen is niet heel fijn. Ons hostel was in een wijkje (Fortitude Valley) wat er om bekend staat veel bars en live muziek te hebben, dus 's avonds zijn we nog even een terras opgedoken.

We zijn de volgende dag vanuit Brisbane met de trein naar The Australia Zoo gegaan. Dit is de dierentuin van wijlen Steve Irwin, The Crocodile Hunter. Hier hebben we echt een super leuke dag gehad, maar het begon wat minder, omdat Suzanne er hier achterkwam dat haar camera weg was. We hebben hard nagedacht en overal gevraagd of ie gevonden was, maar zonder succes. Flink balen!!! Inmiddels heeft ze wel weer een nieuwe gekocht. De foto's die we in de eerste week hebben gemaakt zijn we helaas kwijt, maar we komen nog weer terug in Sydney, dus hebben gelukkig nog een tweede kans om daar plaatjes te schieten van de stad en met Berdien haar familie. Gelukkig hadden we in Nieuw Zeeland al onze foto's tot die tijd al op een cd gebrand en naar huis gestuurd.

In de dierentuin hebben we een show gezien met olifanten, allerlei vogels, slangen en krokodillen. Echt super gaaf. In deze show speelden de vrouw van Steve en hun kinderen ook een grote rol in de presentatie, dus dat was wel leuk om te zien. We zijn beide nog met een Koala op de foto gekomen, olifanten gevoerd en rondgelopen in het verblijf van de kangoeroes en we konden ze gewoon aaien. Echt super leuk dus en erg interessant.

Na Brisbane zijn we naar Rainbow Beach gegaan, waar we 6 nachten zijn verbleven om onze tour naar Fraser Island te kunnen doen. We hebben de eerste 2 dagen lekker op het strand gelegen en het was nog erg warm, waardoor Berdien aardig verbrand van het strand afkwam. Op maandag hadden we de briefing waarbij we uitleg kregen over het rijden op Fraser Island en een aantal veiligheidsmaatregelen te horen kregen. Hierna werd de groep samengesteld die bestond uit 8 mensen en konden we boodschappen gaan doen. Dit was nog een enorme klus omdat iedereen zijn eigen eetgewoonten had, maar al met al hebben we de juiste inkopen gedaan en waren we klaar om de volgende dag op pad te gaan. Maandagavond hadden we een feestje van ons hostel, waar we allerlei spelletjes deden zoals triviant, limbo dansen, suck en blow, hiermee heeft Berdien een gratis boomerang les gewonnen maar had hier niet de tijd voor helaas..... Suck en blow is een spel waar we met een groep een speelkaart door moesten geven door middel van zuigen en blazen haha..Er was ook nog een soort van challenge waarbij een jongen ging strippen en uiteindelijk helemaal naakt op het podium stond, heel erg grappig!!

Dinsdag begon onze Fraser Island tour en werden we eerst ontzettend bang gemaakt met allerlei ongelukken die gebeurd zijn of kunnen gebeuren en wat het kost wanneer je iets kapot maakt of sloopt. We hebben wel 100 verschillende bedragen gehoord en we werden helemaal bang! Eerst kregen we drivers een korte demonstratie en toen konden we gaan! In onze groep waren er maar 2 mensen die konden/wilden rijden, waaronder Suzanne. Het andere meisje vond het wat eng dus Suzanne ging van start. Berdien had besloten niet te rijden aangezien haar rijervaring voor haar gevoel nog niet voldoende is en wilde geen brokken maken met andere mensen in haar 4wheel drive. We gingen met de boot over naar Fraser Island wat maar 7 minuten duurde en daar waren we dan! Klaar om te sjeesen op Fraser. De eerste dag was het zand erg diep en los dus het werd een ruige rit en af en toe vlogen we door de hele auto heen en werden we goed door elkaar geschud. Deze dag gingen we eerst naar onze camping om onze tenten op te zetten en ons te installeren. Daarna zijn wedoorgereden naar Indian Head wat een grote klif is en voorbij deze rots waren de champagne pools, erg mooi om te zien. Helaas was het weer een beetje te slecht om hier een duik in te nemen. Daarna zijn we terug gereden naar de camping waar we lekker hebben gebarbequed. Overal zaten dikke spinnen en liepen dingo's, dit zijn een soort van wilde honden die je absoluut niet mag voeden, maar ze omsingelden ons de hele tijd op zoek naar voedsel.

De volgende dag zijn we eerst bij een schipwrak geweest wat hier al jaren ligt te vergaan en we konden er maar 1/10 van zien, dus het moet wel een mega groot schip zijn geweest! Hier een aantal mooie foto's gemaakt waarbij we goed moesten oppassen dat we niet te ver de zee ingingen, aangezien hier allemaal haaien zmemmen en hele kleine kwallen die dodelijk kunnen zijn. Een duik in zee zat er dus helemaal niet in en we konden alleen zwemmen in de meren. We zijn dan ook naar Lake Mackenzie gegaan waar het water heel mooi blauw was en hier hebben we lekker in rond gedobberd. Het pad hier naar toe heeft de naam 'The washing machine' wat inhoud dat deze weg heel erg hobbelig was met allemaal kuilen met water waar je doorheen moest sjeesen. Af en toe vlogen we alle kanten op. Er was ons verteld dat het fijne zand op de bodem goed was voor het poetsen van sieraden, tanden en je huid en haar kan er lekker zacht van worden. Eenmaal aangekomen ons dus helemaal ingesmeerd met zand en uiteindelijk zat het zand dus overal haha!! Na deze frisse duik zijn we teruggereden naar ons kamp waar we uiteindelijk nog onze lunch moesten eten.

Het was inmiddels 17 uur maar we mochten nergens eten aangezien er dingo's op af kunnen komen. 's Avonds lekker pasta gemaakt en als dessert hebben we met de groep marshmallows boven het kampvuur geroosterd. We hebben daarna een aantal drankjes gedronken wat de naam 'Goon' heeft, dit is vet goedkope wijn waar je ontzettend dronken van wordt en en enorme kater van kan hebben! Iedereen drinkt het hier en het zit in grote zakken die je kan opblazen als ze leeg zijn en kan gebruiken als kussen, waar je je enorme roes op kan uitslapen! Deze avond zijn we met een aboriginal die op het kamp werkte naar het strand gegaan. Hier zagen we een hele mooie sterrenhemel en hij liet ons iets vet gaaf zien...Als je met de voeten hard over het strand heen wreef, net als een stier die boos is, dan zag je allemaal lichtpuntjes die leken op sterren in het zand. Dit was zo gaaf om te zien en zo mooi!! Dit was plankton dat door de wrijving in combinatie met het water oplichtte.

De laaste dag zijn we naar Eli Creek geweest wat een beekje is met een enorme stroming. Je kan hier in gaan liggen en door de stroming wordt je meegevoerd. Het was heerlijk fris en helder water wat je ook kon drinken. Per dag stroomt door dit beekje 80 miljoen liter water vers water. Daarna verder gereden richting onze boot terug naar het vaste land maar onderweg zijn we nog gestopt bij Wabby Lake. Om hier te kunnen komen moesten we eerst 3 kwartier wandelen door bos en zandduinen wat bloedheet was en daarna lekker met de groep hier gezwommen. Hierna was HELAAS onze Fraser trip ten einde en we hebben het echt super leuk gehad met onze groep en het is een mega mooi zand eiland! Het is echt zo vrij gevoel om gewoon lekker te scheuren over zand langs de golven. De hele trip waren we bang dat we misschien schade hadden aangezien we zo bang waren gemaakt met bedragen..maar uiteindelijk op het vaste land werd onze auto van onder tot boven gecheckt en ook ons campingmatriaal op missende potten of pannen, maar alles was GOED en hoefden we niks te betalen. Jippie!!! We zijn nog 1 nacht in Rainbow Beach gebleven en de volgende dag met de bus vertrokken naar 1770 /Agnes water.

We hebben hier scooteroo gedaan. Hierbij ga je je op kleine (soort van harley's) rijden die wel 80 km per uur gingen. We kregen allemaal een stoere leren jas aan en een helm op en hebben we lekker 3 uur rondgescheurd op onze kleine motortjes!! Echt zo gaaf, we zitten er nu aan te denken om maar motorlessen te nemen als we thuis zijn!! Onderweg hebben we kangoeroes gezien en potato wedges gegeten, jammie! We verbleven in 1770 backpackers waar we 's avonds een bbq hadden, jaja alweer, het enige wat je hier doet is bbq-en. We hebben een film gekeken en zijn daarna lekker in bed gekropen om de volgende dag naar Kroombit cattle station te gaan.

Dit is een grote cattle ranch met allemaal cowboys. Hier kregen we eerst een lunch die bestond uit een grote steak en salade en daarna zijn we gaan paardrijden op de prairie waar we de geiten moesten hoeden met zijn allen en moesten zorgen dat ze weer terug in hun hok gingen. Dit was echt lachen want je moest de hele tijd schreeuwen: 'heyyaaaaa mmmmm hophop' ofzo iets, erg lachwekkend! Berdien haar paard heette Lucy en die van Suzanne Dancer, die van Berdien was nogal lui en ze moest hem dan ook vaak een paar trappen geven.

Hierna gingen we lasso werpen. Eerst moesten we goed oefenen om een paaltje met een schedel van een geit eraan en daarna konden we er tegen aan voor het echte werk. We moesten in groepen van 4 een geit te grazen nemen, eerst met je lasso hem te pakken krijgen dan hem op zijn rug leggen en hem zogenaamd een brandmerk geven. Dit deden we een beetje te ruig waardoor je geit een beetje bang was en niet gelijk weg durfde te rennen de weide in, zielig! haha.. Je kon hier ook nog kleiduiven schieten maar dit hebben we niet gedaan, omdat je hier extra voor moest betalen. Na deze rodeo moesten we allemaal in een grote kring gaan staan en elkaars handen vasthouden. Toen kwam 1 van die cowboys eraan met een taser, die ze normaal voor het vee gebruiken en gingen we 'spin the bottle' doen. De persoon naar wie de fles gericht was moest dan de taser vasthouden met nog iemand en dan kregen we allemaal een schok. Iedereen was natuurlijk hartstikke zenuwachtig, maar het bleek uiteindelijk heel erg mee te vallen.

Eenmaal terug op de ranch hebben we een lekker avondmaal gehad en daarna gingen we gelijk weer door met ons volgende activiteit, 'whip cracking'. Hierbij moet je met een groot zweep slaan waarmee je als het goed is de geluidsbarriere door gaat en je een grote knal hoort. Dit was nog best wel moeilijk en ook een beetje eng, omdat je niet je zelf wil slaan. Eenmaal dit achter de rug te hebben gingen we op een rodeo stier rijden, dit was zo leuk om te doen maar ook erg moeilijk. Je moet het touw met je zwakste arm goed vasthouden en je andere hand in de lucht houden voor je balans. Het was erg moeilijk want je glijdt heel gemakkelijk weg en dan gaat het touw tussen je benen, wat heel erg kan snijden en pijnlijk kan zijn ( helemaal voor jongetjes..hihi) Suzanne heeft hier ook een beste blauwe plek aan over gehouden (zie foto's).

We kwamen er die avond ook achter dat de bus niet meer wou starten. Toen ze hem met een andere accu weer aan de praat wilden krijgen ontplofte de hele accu en dat was echt een ENORME knal! We zouden de volgende ochtend eigenlijk om 7 uur vertrekken, maar dat is uiteindelijk 10 uur geworden. Op naar Airlie Beach! Dit was de langste busdag die we hebben gehad en we waren pas om 19 uur in Airlie waar Berdien haar oom ons heeft opgepikt. We zijn eerst lekker uit eten geweest en daarna zijn we naar zijn 'huis' gegaan. Hij woont namelijk op een zeilboot. Alderd had 2 dagen voor ons volgepland en we gingen de eerste dag naar The Whitsundays op een powerboat oceanraften. Dit was een ruig ritje en we hebben er wat rug- en nekklachten aan overgehouden, maar erg leuk! We zijn naar een aantal verschillende plekken gevaren, waar we een wandeling hebben gemaakt, op het strand hebben geluncht en hebben gesnorkeld. Toen we in het water zaten gooiden onze gidsen allemaal visvoer op ons, waardoor ze allemaal op ons afschoten en we ze konden aanraken. We hebben ook MEEEGGAAA grote vissen gezien van wel 1,5 meter lang een halve meter hoog en een halve meter dik!! Echt reusachtig!! Hij had ook hele dikke lippen, haha!! Het was zo mooi om ze van zo dichtbij te zien! Die avond zijn we weer uit eten geweest en er vroeg ingedoken, want de volgende dag hadden we weer een druk programma.

We zijn de tweede dag naar The Great Barrier geweest om te snorkelen. We gingen met een boot naar een platform midden op zee, waar ook een waterglijbaan was en hier heeft Berdien zich goed op vermaakt. We konden vanaf hier met een bootje waarin je onder het waterpeil zat en er zaten allemaal ramen in de zijkant waardoor je onder water kon kijken. Ook hier was het snorkelen weer super mooi, maar we genoten er nog meer van toen we wat afdwaalden van het pad dat we eigenlijk moesten volgen. Hier was het koraal namelijk nog mooier en waren de vissen veel groter. We werden op den duur wel terug geroepen door iemand in een rubberbootje, omdat ze iedereen de hele tijd in het zicht willen hebben en wij al bijna niet meer te zien waren. De crew was echt super aardig en leuk en alles was tot in de puntjes verzorgd, dus het was een zeer geslaagde trip! Ook deze avond zijn we weer uit eten geweest en hebben wij nog een fles rum gekocht voor Alderd als bedankje. Berdien vond het heel fijn om even bij haar oom op bezoek te zijn en ook eens te zien hoe hij hier leeft.

Onze op 1 na laatste busrit bracht ons naar Townsville. Dit was best wel een spookstadje en we beginnen toch ook wel wat reismoe te worden af en toe, dus Suzanne heeft lekker een boekje gelezen en Berdien heeft de halve middag geslapen. 's Avonds hebben we nog een film gekeken in het hostel en toen lekker ons bedje ingekropen.

Toen was het tijd voor onze allerlaatste rit met de Oz Experience. We zijn onderweg nog gestopt bij een crocodile farm waar ze showtjes voor ons opvoerden met deze reusachtige en indrukwekkende dieren. We mochten ook slangen en baby krokodillen vasthouden, wat Berdien toch nog wel een beetje eng vond, maar ze heeft het wel gedaan! We zijn gister aangekomen in Cairns en hadden 's avonds een afscheidsfeestje met de hele groep en buschaffeur. Dit was echt super gezellig en het was ook nog Ladies Night, dus we hebben flink gebruik gemaakt van de gratis champagne die geserveerd werd. Het was echt groot feest en we stonden met z'n allen op de tafels te dansen.

We hebben echt een super leuke tijd gehad aan de Oostkust, maar zijn ook wel weer toe aan iets anders en ruilen de bus nu in voor het vliegtuig. We hebben namelijk de komende week 3 vluchten die ons naar Darwin, Alice Springs en Adelaide brengen. Onze vlucht naar Darwin is vanavond en we weten nog niet precies wat we gaan doen, maar waarschijnlijk een national park bezoeken.

Het valt ons wel op dat wij Nederlanders toch echt wel staan afgeschilderd als ruig volk. Zodra we vertellen dat we Nederlands zijn wordt er meteen al ' Neuken in de keuken' geroepen, want dat schijnt het zinnetje te zijn wat wij buitenlanders leren!! En daarnaast denken ze dat we 24/7 stoned zijn! Wij zullen dit vooroordeel wel even rechttrekken!

We kregen ze er niet allemaal op maar er staan weer wat nieuwe foto's op de site, dus veel kijkplezier! (Het linkje staat nog steeds aan de rechterkant van de homepage)

Voor nu een dikke kus!
Suza en Betsie

Lydia

Hey Suzanne! & Berdien natuurlijk ook ;)

Wat schrijven jullie leuke verhalen zeg! Zo gedetailleerd :D haha erg grappig allemaal! Jullie doen echt bijna alles hetzelfde als tijdens onze reis haha vet leuk om te lezen. Alle herinneringen komen weer naar boven bij mij, alsof ik ook een beetje weer daar ben haha. Heerlijk moet het zijn! Geniet er nog maar goed van want voor je het weet ben je alweer een jaar thuis in Nederland :( zoals ik! Bah wat mis ik het reizen snikkkkk....

Have fun in de outback, ga vooral buiten slapen op swags! Is echte en super ervaring :D In Darwin zijn Kakadu, Litchfield of Kahterine N.P. erg cool om te bezoeken :) Wilde crocs spotten en in afgelegen watervallen zwemmen :)

Have fun meiden!! Liefs Lydia

Carina

Dussss. Suck en blow, strippen, haaien, stoken in vriendschappen, rondcrossen, dronken worden, geiten mishandelden, blauwe plekken tussen de benen en neuken in de keuken.

Toe maar weer!

Leuk om te lezen geniet ervan en pas goed op elkaar.

Dikke kus van mij

Hoi meiden,

WAT een verhaal!!! Ik heb genoten van het lezen hiervan! Wat hebben jullie toch een geweldige tijd! Ik wil ook!!!!!
Hoop dat jullie inmiddels veilig in Darwin zijn aagekomen en ik verheug me nu al op jullie volgend verslag!!

Enjoy lieve meisjes!
Kuzzzzzzzz, Jenny

stida

jemig, wat een onderneming. Goed dat er familie is om af en toe gebruik van te maken. Geniet verder en enjoy yourself.

Evita

Hai Meisjes, zo eindelijk tijd gehad om jullie site eens te bekijken. ik zit namelijk op de luchthaven in Sydney en ze hebben hier gratis internet bij de MacStore (tip). Maar wat een gave verhalen en alles is zo herkenbaar. Volgens mij hebben we exact dezelfde trip gedaan. Wij vliegen vandaag van Christchurch naar Bangkok, met nu dus stopover naar Sydney. Wanneer vliegen jullie naar Thailand? Misschien zien we jullie nog. We gaan eerst het noorden doen en daarna het zuiden duikcursus enzo op de eilandjes.

Veel plezier in de Outback en in het Noorden is super gaaf!

xx
Evita (en Vincent)

ps. evitanales@hotmail.com is mn emailadres en onze site is vincentevita.reismee.nl

Annelies

Gelukkig al veel gehoord via Skype...maar even genieten van jullie verslag is ook niet verkeerd.
Voor mijn gevoel gaan jullie nu wel de 6 spannendste weken in........maar zoals Suzanne al aan gaf...jullie zijn slim en voorzichtig genoeg...))...en leuk als je Greame een paar dagen kunt zien....(voor mij ook een hele geruststelling..haha...je blijft moeder he.))..
Het is erg warm in die regionen zag ik....ontwijk alles wat steekt, stinkt of brult.....en wij staan zeker weten op het vliegveld..))..

lieve zoen en een enotme knuffel voor beide...
Annelies
Michiel/Sander/Coen

Hello girls!

Wat weer een gaaf en zeer tot de verbeelding sprekend verslag. Ik heb weer genoten van jullie belevenissen.
Ondertussen zijn jullie dus in Thailand aangekomen! Laat Bangkok voorlopig maar links liggen en geniet van al het andere moois en leuks daar in Azie!

Kiek uut en heeeeeeeeeeeel veel plezier!!!

Kuzzzzzzzz,